Ολοκληρώθηκε χθες η μετάβαση μου σε Manjaro (από Ubuntu), σε όλα μου τα μηχανήματα. Είχε μείνει τελευταίο το desktop PC.
Χρησιμοποιώντας πάλι Gnome στο περιβάλλον, δεν αλλάζει ουσιαστικά τίποτα. Απλά κρατάω το ίδιο home directory (αν το έχεις και σε ξεχωριστό partition, είσαι άρχοντας) και όλα τα settings συστήματος και εφαρμογών, παραμένουν ολόιδια. Σαν να μην έχεις αλλάξει λειτουργικό.
Αυτό που αλλάζει κυρίως είναι το πως εγκαθιστάς εφαρμογές. Το Manjaro χρησιμοποιεί το Pacman για package manager. Σε αντίθεση με το APT που χρησιμοποιούν οι Debian διανομές. Με το Pacman εγκαθιστάς εφαρμογές που βρίσκονται επίσημα στο repository του Manjaro.
Ως εδώ όλα σχεδόν είναι αναμενόμενα. Αυτό που αλλάζει όμως είναι ότι έχεις και το Pamac, με το οποίο μπορείς να εγκαταστήσεις εφαρμογές από το Arch User Repository (AUR). To repository αυτό είναι ανεπίσημο και συντηρείται από την κοινότητα των χρηστών του Arch Linux (το Manjaro βασίζεται στο Arch).
Μπορείς να εγκαταστήσεις πολύ εύκολα εφαρμογές που δεν υπάρχουν σε κάποιο επίσημο repository. Πρέπει όμως να χρησιμοποιείται με προσοχή, αφού οι εφαρμογές σε αυτό μπορεί να μην είναι σταθερές, να υπάρχουν θέματα ασφάλειας, να έχουν πολύ καιρό να ενημερωθούν κτλ. Παρόμοια προβλήματα έχεις όμως και στο Ubuntu όταν χρησιμοποιείς PPA, όπου όμως μπορείς πολύ εύκολα να χάσεις την μπάλα, σε σχέση με το σχετικά οργανωμένο AUR.
Φυσικά μπορείς να εγκαταστήσεις και snap ή flatpak εφαρμογές.
Ένα άλλο πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό του Manjaro, είναι οι συνεχείς αναβαθμίσεις. Συγκεκριμένα υπάρχουν 3 branches στο repository του. To Stable, όπου οι εφαρμογές ενημερώνονται 2 βδομάδες περίπου από την κυκλοφορία τους. Το Testing, όπου ενημερώνονται περίπου σε μια βδομάδα. Και το Unstable, όπου ενημερώνονται μέσα σε 3 μέρες. By default χρησιμοποιείς το Stable. Φυσικά οι βιαστικοί λάτρεις του κινδύνου, μπορούν χρησιμοποιούν τα unstable branches.
Τι πρακτικά σημαίνει όμως όλο αυτό? Ότι σε 2 βδομάδες περίπου θα παίρνεις την αναβάθμιση της οποιαδήποτε εφαρμογής. Από απλές εφαρμογές, μέχρι το περιβάλλον (π.χ. Gnome) και τον Kernel. Δεν χρειάζεται να περιμένεις μήνες και χρόνια για να πάρεις την νέα έκδοση του Gnome, όπως κάνεις στο Ubuntu για παράδειγμα.
Φυσικά υπάρχει ρίσκο σε όλο αυτό, αλλά μέχρι τώρα δεν έχω πετύχει κάποιο σημαντικό πρόβλημα. Το μόνο που πέτυχα ήταν να μην παίζει κάποιο extension του Gnome, με την καινούργια έκδοση του.
Το άλλο θετικό με το Manjaro, είναι ότι έχω την αίσθηση ότι “κάθεται” πολύ καλύτερα στα μηχανήματα μου. Ειδικά στο desktop το βρήκα να είναι αρκετά πιο smooth.
Τελικά, έχω αλλαξοπιστήσει και συνεχίζω με Manjaro από εδώ και πέρα. Μέχρι το επόμενο λειτουργικό που θα μου κάνει κλικ 🙂
Δημοσιεύτηκε αρχικά στο error.gr
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και ο Δήμος Γρεβενών διοργανώνουν Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα «Programming@home».
Ο διαγωνισμός υλοποιείται στο πλαίσιο κάλυψης των αναγκών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση των παιδιών στην πληροφορική και για δημιουργική απασχόληση στο σπίτι!
Ο διαγωνισμός παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων προγραμματισμού Η/Υ ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την υπολογιστική και αλγοριθμική σκέψη, τη βιωματική μάθηση (learning by doing) και τον προγραμματισμό.
Οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τύπων σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Ενότητας Γρεβενών καλούνται προαιρετικά να δημιουργήσουν τα εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά παιχνίδια τους με έμπνευση, φαντασία και δημιουργικότητα. Προσδοκούμε ότι, με τη συμμετοχή τους, θα βελτιώσουν τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες αλλά και τις δεξιότητες του 21ου αιώνα που απαιτούνται (συνεργασία, αυτορρυθμιζόμενη μάθηση, καινοτομία, έμπνευση, υπολογιστική σκέψη).
Καλούμε τα παιδιά με την άδεια, τη συγκατάθεση και την προτροπή των γονέων/κηδεμόνων τους να λάβουν μέρος στη δημιουργία του δικού τους εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Η θεματολογία πρέπει να προάγει εκπαιδευτικές αξίες.
Για τους μαθητές/τριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης η δημιουργία του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα υλοποιηθεί σε περιβάλλον Scratch. Για τους μαθητές/τριες των Γυμνασίων η δημιουργία του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα υλοποιηθεί σε περιβάλλον Scratch. Για τους μαθητές/τριες των Λυκείων (ΕΠΑΛ & ΓΕΛ) η δημιουργία του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα υλοποιηθεί σε περιβάλλον Python.
Η υποβολή των συμμετοχών μπορεί να γίνεται από 15/4/2020 έως 31/5/2020 στην ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής. Εκεί μπορείτε να καταγράψετε τα παραδοτέα σας ή/και να έχετε υπερσυνδέσμους προς συμπληρωματικό υποστηρικτικό υλικό (π.χ., blog, εικόνες, βίντεο και ότι άλλο κρίνετε απαραίτητο και έχετε αναπτύξει ειδικά για αυτόν τον σκοπό).
Η κάθε συμμετοχή μπορεί να είναι είτε ατομική, είτε συμμετοχή ομάδας (μέχρι 3 μαθητές/τριες)
Η επιτροπή αξιολόγησης (στελέχη της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) θα κρίνει με βάση την εκπαιδευτική αξία, την καινοτομία/πρωτοτυπία και τη δημιουργικότητα.
Σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, όσοι υποβάλλουν τις αρτιότερες συμμετοχές θα παρουσιάσουν σε σχετική ημερίδα με τίτλο «Μένουμε στο σπίτι & δημιουργούμε» την υλοποίησή τους. Επιπρόσθετα, οι αρτιότερες συμμετοχές θα ενσωματωθούν σε εκπαιδευτικά αποθετήρια.
Όσοι διακριθούν θα κερδίσουν δώρα και βραβεία, όπως: εκπαιδευτικά ρομπότ, tablet, δωρεάν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές ακαδημίες Scratch & Python κ.λπ.
Σημαντικές επισημάνσεις:
Η συμμετοχή των μαθητών/τριών γίνεται αποκλειστικά με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους.
Υπεύθυνοι (προπονητές) ορίζονται οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών.
Συμμετέχοντες: Απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης της ΠΕ Γρεβενών.
Άτομα ανά συμμετοχή: 1-3 παιδιά.
Υποστηρικτικό Υλικό
Scratch στο Διαδίκτυο
Κατεβάζω το Scratch στο υπολογιστή μου
Παραδείγματα –Ιδέες στο Scratch
Βιβλίο για το Scratch
https://coyotelearner.co/el/courses/
Βιβλίο Python
Βιβλίο Python
Pythonies
Βιβλίο για PyGame
Βιβλίο για PyGame (Αγγλικά)
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΤΠΕ Γρεβενών pektpegre@gmail.com
Στο συγκεκριμένο άρθρο του Carebrux περιγράφονται τα πρώτα βήματα για να περάσει κάποιος σε Linux ή για αυτόν που φέρνει κάποιον σε Linux.
Αναλύονται τα παρακάτω βήματα:
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο εδώ.